Çatışmanın Dinamikleri; Din ve Felsefe Uzlaşmazlığı Üzerine Din ve Felsefe Uzlaşmazlığı Üzerine

Stok Kodu:
9789758774425
Boyut:
135-210-0
Sayfa Sayısı:
261
Basım Yeri:
Ankara
Baskı:
1
Basım Tarihi:
2007-01-01
Kapak Türü:
Karton
Kağıt Türü:
2.Hamur
Dili:
Türkçe
Kategori:
%50 indirimli
320,00TL
160,00TL
Taksitli fiyat: 6 x 28,80TL
9789758774425
1144193
Çatışmanın Dinamikleri; Din ve Felsefe Uzlaşmazlığı Üzerine
Çatışmanın Dinamikleri; Din ve Felsefe Uzlaşmazlığı Üzerine Din ve Felsefe Uzlaşmazlığı Üzerine
160.00
Felsefe ve din arasındaki ilişkiyi çatışma boyutuyla ele almak, gerçekten de kişinin kendi öznel yaklaşımıyla belirlenecektir. Klasik dönem İslam felsefi düşüncesinin mümtaz isimleri arasında yapılan bu inceleme, felsefe ve din arasında dini açıdan görülen ilişkinin, felsefi açıdan görülen ilişkiden daha karmaşık olduğunu ortaya çıkarmaktadır. Felsefi açıdan görülen ilişkinin, büyük bir ihtimalle bu ilişkiyi açıklayan teorilerin özü gereğince, daha basit olduğu kabul edildiğinde, çatışmanın dinamiklerinin her zaman için uzlaştırma saikleriyle örtüşmediği açığa çıkarken, geleneksel olarak uzlaştırma diye nitelenen yaklaşımların teknik anlamda uzlaştırma olmayabileceği ihtimali de kendini göstermektedir. Diğer taraftan, perspektifinin karmaşıklığı hasebiyle, çatışmaya “ortam hazırlayanın” din olduğu sonucuna ulaşmak, geleneksel olarak algılandığı şekliyle dinin akıldan uzak olduğu önyargısına dayanak teşkil etmekten de uzaktır. Asıl mesele, Grek felsefesinin tesiriyle Müslüman filozofların, felsefenin yanısıra evreni açıklama adına vazettiği öğretilerle kendini ispatlama gayreti içindeki dini aynı düzlemde görmemesidir. Bu açıdan bakıldığında, eğer çatışmanın ilk müsebbibi din ise, bu çatışmayı tahrik edenin de felsefe olduğu söylenebilir.
Felsefe ve din arasındaki ilişkiyi çatışma boyutuyla ele almak, gerçekten de kişinin kendi öznel yaklaşımıyla belirlenecektir. Klasik dönem İslam felsefi düşüncesinin mümtaz isimleri arasında yapılan bu inceleme, felsefe ve din arasında dini açıdan görülen ilişkinin, felsefi açıdan görülen ilişkiden daha karmaşık olduğunu ortaya çıkarmaktadır. Felsefi açıdan görülen ilişkinin, büyük bir ihtimalle bu ilişkiyi açıklayan teorilerin özü gereğince, daha basit olduğu kabul edildiğinde, çatışmanın dinamiklerinin her zaman için uzlaştırma saikleriyle örtüşmediği açığa çıkarken, geleneksel olarak uzlaştırma diye nitelenen yaklaşımların teknik anlamda uzlaştırma olmayabileceği ihtimali de kendini göstermektedir. Diğer taraftan, perspektifinin karmaşıklığı hasebiyle, çatışmaya “ortam hazırlayanın” din olduğu sonucuna ulaşmak, geleneksel olarak algılandığı şekliyle dinin akıldan uzak olduğu önyargısına dayanak teşkil etmekten de uzaktır. Asıl mesele, Grek felsefesinin tesiriyle Müslüman filozofların, felsefenin yanısıra evreni açıklama adına vazettiği öğretilerle kendini ispatlama gayreti içindeki dini aynı düzlemde görmemesidir. Bu açıdan bakıldığında, eğer çatışmanın ilk müsebbibi din ise, bu çatışmayı tahrik edenin de felsefe olduğu söylenebilir.
Axess Kartlar
Taksit Sayısı Taksit tutarı Genel Toplam
Tek Çekim 160,00    160,00   
2 83,20    166,40   
3 56,53    169,60   
6 28,80    172,80   
QNB Finansbank Kartları
Taksit Sayısı Taksit tutarı Genel Toplam
Tek Çekim 160,00    160,00   
2 83,20    166,40   
3 56,53    169,60   
6 28,80    172,80   
Bonus Kartlar
Taksit Sayısı Taksit tutarı Genel Toplam
Tek Çekim 160,00    160,00   
2 83,20    166,40   
3 56,53    169,60   
6 28,80    172,80   
Paraf Kartlar
Taksit Sayısı Taksit tutarı Genel Toplam
Tek Çekim 160,00    160,00   
2 83,20    166,40   
3 56,53    169,60   
6 28,80    172,80   
Maximum Kartlar
Taksit Sayısı Taksit tutarı Genel Toplam
Tek Çekim 160,00    160,00   
2 83,20    166,40   
3 56,53    169,60   
6 28,80    172,80   
World Kartlar
Taksit Sayısı Taksit tutarı Genel Toplam
Tek Çekim 160,00    160,00   
2 83,20    166,40   
3 56,53    169,60   
6 28,80    172,80   
Diğer Kartlar
Taksit Sayısı Taksit tutarı Genel Toplam
Tek Çekim 160,00    160,00   
2 -    -   
3 -    -   
6 -    -   
Yorum yaz
Bu kitabı henüz kimse eleştirmemiş.
Kapat