Gayetü'l Beyan Fi Hakikatil İnsan Yahud İlm i Ahval i Ruh

Stok Kodu:
9786055022969
Boyut:
140-220-0
Sayfa Sayısı:
84
Basım Yeri:
Konya
Baskı:
1
Basım Tarihi:
2015-09-01
Kapak Türü:
Karton
Kağıt Türü:
2.Hamur
Dili:
Türkçe
%25 indirimli
85,00TL
63,75TL
Taksitli fiyat: 6 x 11,48TL
9786055022969
1172249
Gayetü'l Beyan Fi Hakikatil İnsan Yahud İlm i Ahval i Ruh
Gayetü'l Beyan Fi Hakikatil İnsan Yahud İlm i Ahval i Ruh
63.75
Hikemî ilimlerin başlangıcı psikolojidir. Nâtık nefs, yani ben zamirinin gösterileni olan manevi cevher bir hakikattir ki, varlığı asla inkâr olunamaz. Görünüşler âlemine olan inancın, zihinde şüphe darbesine uğraması ihtimal dahilindedir, lâkin hiçbir vakit nâtık nefsin varlığını tasdik etmemek mümkün değildir. İmdi insan ruhu, vücut binasının ortadan kaldırılamayacak bir esasıdır ve bununla beraber bilgi hakikatinin başlangıç noktasıdır. Düşünüyorum, öyleyse varım. Yukarıda beyan olunduğu üzere bilinç, nâtık nefsin varlığını ve özelliklerini tasdik eden manevi duyum veyahut içebakış demektir. Bilinç tasdiklerinden doğan kesinlik mutlaktır. Fransız fîlozofİanndan Descartes demiştir ki, bilmek başka ve bildiğini bilmek başkadır. Bu söze şunu da ilave edebiliriz ki, duymak başka ve duyduğunu bilmek başkadır; istemek başka, istediğini bilmek başkadır. İşte bu bilinç bilgisi, kesinlik ifade eden bilgidir. Eğer bilince ilişkin bilgiler kesinlik taşıyor olmasa, nâtık nefsimiz daima vehim ve hayal pençesinde perişan olur.
Hikemî ilimlerin başlangıcı psikolojidir. Nâtık nefs, yani ben zamirinin gösterileni olan manevi cevher bir hakikattir ki, varlığı asla inkâr olunamaz. Görünüşler âlemine olan inancın, zihinde şüphe darbesine uğraması ihtimal dahilindedir, lâkin hiçbir vakit nâtık nefsin varlığını tasdik etmemek mümkün değildir. İmdi insan ruhu, vücut binasının ortadan kaldırılamayacak bir esasıdır ve bununla beraber bilgi hakikatinin başlangıç noktasıdır. Düşünüyorum, öyleyse varım. Yukarıda beyan olunduğu üzere bilinç, nâtık nefsin varlığını ve özelliklerini tasdik eden manevi duyum veyahut içebakış demektir. Bilinç tasdiklerinden doğan kesinlik mutlaktır. Fransız fîlozofİanndan Descartes demiştir ki, bilmek başka ve bildiğini bilmek başkadır. Bu söze şunu da ilave edebiliriz ki, duymak başka ve duyduğunu bilmek başkadır; istemek başka, istediğini bilmek başkadır. İşte bu bilinç bilgisi, kesinlik ifade eden bilgidir. Eğer bilince ilişkin bilgiler kesinlik taşıyor olmasa, nâtık nefsimiz daima vehim ve hayal pençesinde perişan olur.
Axess Kartlar
Taksit Sayısı Taksit tutarı Genel Toplam
Tek Çekim 63,75    63,75   
2 33,15    66,30   
3 22,53    67,58   
6 11,48    68,85   
QNB Finansbank Kartları
Taksit Sayısı Taksit tutarı Genel Toplam
Tek Çekim 63,75    63,75   
2 33,15    66,30   
3 22,53    67,58   
6 11,48    68,85   
Bonus Kartlar
Taksit Sayısı Taksit tutarı Genel Toplam
Tek Çekim 63,75    63,75   
2 33,15    66,30   
3 22,53    67,58   
6 11,48    68,85   
Paraf Kartlar
Taksit Sayısı Taksit tutarı Genel Toplam
Tek Çekim 63,75    63,75   
2 33,15    66,30   
3 22,53    67,58   
6 11,48    68,85   
Maximum Kartlar
Taksit Sayısı Taksit tutarı Genel Toplam
Tek Çekim 63,75    63,75   
2 33,15    66,30   
3 22,53    67,58   
6 11,48    68,85   
World Kartlar
Taksit Sayısı Taksit tutarı Genel Toplam
Tek Çekim 63,75    63,75   
2 33,15    66,30   
3 22,53    67,58   
6 11,48    68,85   
Diğer Kartlar
Taksit Sayısı Taksit tutarı Genel Toplam
Tek Çekim 63,75    63,75   
2 -    -   
3 -    -   
6 -    -   
Yorum yaz
Bu kitabı henüz kimse eleştirmemiş.
Kapat