Hadisçilik ve Kur’ancılık Kıskacında; Kur'an Ve Hadis

Stok Kodu:
9786056976230
Boyut:
135-210-0
Sayfa Sayısı:
216
Baskı:
2
Basım Tarihi:
2022-06-06
Kapak Türü:
Karton
Kağıt Türü:
Kitap Kağıdı
Dili:
Türkçe
%40 indirimli
160,00TL
96,00TL
Taksitli fiyat: 6 x 17,28TL
Bu üründen 27 adet satın alınmıştır.
9786056976230
1262121
Hadisçilik ve Kur’ancılık Kıskacında; Kur'an Ve Hadis
Hadisçilik ve Kur’ancılık Kıskacında; Kur'an Ve Hadis
96.00
Vahyin ilk muhatabı ve tebliğcisi olan Hz. Peygamber'in hadis olarak bilinen söz ve uygulamalarının Kur'ân'ın doğru anlaşılmasında kilit rol oynadığı konusunda Müslümanlar daima hemfikir olmuşlardır. Ancak klasik dönemde Ehl-i hadis olarak bilinen bazı hadis alimleri, Kur'ân'ın yorumunu sadece hadisle sınırlandırmak istemişlerdir. “Âsâr yeter” şeklinde formüle ettikleri bu görüşleriyle, Kur'ân'ın akılla yorumlanmasına karşı çıkmışlardır. O dönemde fazla yaygınlık kazanamayan bu görüş, on dokuzunca yüzyıl sömürge Hindistan'ında benzer iddialarla tekrar ortaya çıktı. Bir süre sonra bu yeni grup içinde yaşanan fikri bir çekişme, Kur'âniyyûn (Kur'âncılık) denilen daha aşırı bir grubun ortaya çıkmasıyla sonuçlandı. Kur'âncılar, ümmetin tecrübesine ilave olarak hadisin kendisini de reddetti ve sadece ‘Kur'ân yeter' görüşünü savundu. Birbirlerinin aksülameli olan her iki grup da esasında ‘hadis' temelinde bir açıklama yapmaktaydı. Hadisçiler, hadisin gerekliliğini, anti hadisçiler olan Kur'âncılar ise onun gereksizliğini savunmaktaydı. Elinizdeki çalışmada, “âsâr yeter” söyleminden “Kur'ân yeter” söylemine evrilen bu tartışmanın Kur'âncılık boyutunun, yüzyılı aşkın hikayesi incelenmiştir.
Vahyin ilk muhatabı ve tebliğcisi olan Hz. Peygamber'in hadis olarak bilinen söz ve uygulamalarının Kur'ân'ın doğru anlaşılmasında kilit rol oynadığı konusunda Müslümanlar daima hemfikir olmuşlardır. Ancak klasik dönemde Ehl-i hadis olarak bilinen bazı hadis alimleri, Kur'ân'ın yorumunu sadece hadisle sınırlandırmak istemişlerdir. “Âsâr yeter” şeklinde formüle ettikleri bu görüşleriyle, Kur'ân'ın akılla yorumlanmasına karşı çıkmışlardır. O dönemde fazla yaygınlık kazanamayan bu görüş, on dokuzunca yüzyıl sömürge Hindistan'ında benzer iddialarla tekrar ortaya çıktı. Bir süre sonra bu yeni grup içinde yaşanan fikri bir çekişme, Kur'âniyyûn (Kur'âncılık) denilen daha aşırı bir grubun ortaya çıkmasıyla sonuçlandı. Kur'âncılar, ümmetin tecrübesine ilave olarak hadisin kendisini de reddetti ve sadece ‘Kur'ân yeter' görüşünü savundu. Birbirlerinin aksülameli olan her iki grup da esasında ‘hadis' temelinde bir açıklama yapmaktaydı. Hadisçiler, hadisin gerekliliğini, anti hadisçiler olan Kur'âncılar ise onun gereksizliğini savunmaktaydı. Elinizdeki çalışmada, “âsâr yeter” söyleminden “Kur'ân yeter” söylemine evrilen bu tartışmanın Kur'âncılık boyutunun, yüzyılı aşkın hikayesi incelenmiştir.
Axess Kartlar
Taksit Sayısı Taksit tutarı Genel Toplam
Tek Çekim 96,00    96,00   
2 49,92    99,84   
3 33,92    101,76   
6 17,28    103,68   
QNB Finansbank Kartları
Taksit Sayısı Taksit tutarı Genel Toplam
Tek Çekim 96,00    96,00   
2 49,92    99,84   
3 33,92    101,76   
6 17,28    103,68   
Bonus Kartlar
Taksit Sayısı Taksit tutarı Genel Toplam
Tek Çekim 96,00    96,00   
2 49,92    99,84   
3 33,92    101,76   
6 17,28    103,68   
Paraf Kartlar
Taksit Sayısı Taksit tutarı Genel Toplam
Tek Çekim 96,00    96,00   
2 49,92    99,84   
3 33,92    101,76   
6 17,28    103,68   
Maximum Kartlar
Taksit Sayısı Taksit tutarı Genel Toplam
Tek Çekim 96,00    96,00   
2 49,92    99,84   
3 33,92    101,76   
6 17,28    103,68   
World Kartlar
Taksit Sayısı Taksit tutarı Genel Toplam
Tek Çekim 96,00    96,00   
2 49,92    99,84   
3 33,92    101,76   
6 17,28    103,68   
Diğer Kartlar
Taksit Sayısı Taksit tutarı Genel Toplam
Tek Çekim 96,00    96,00   
2 -    -   
3 -    -   
6 -    -   
Yorum yaz
Bu kitabı henüz kimse eleştirmemiş.
Kapat