İlkçağ Felsefe Tarihi 3; Aristoteles

Stok Kodu:
9786053990017
Boyut:
160-230-0
Sayfa Sayısı:
408
Basım Yeri:
İstanbul
Baskı:
10
Basım Tarihi:
2022-04-15
Kapak Türü:
Karton
Kağıt Türü:
Kitap Kağıdı
Dili:
Türkçe
%26 indirimli
95,00TL
70,30TL
Taksitli fiyat: 6 x 12,65TL
Bu üründen 1 adet satın alınmıştır.
9786053990017
1252397
İlkçağ Felsefe Tarihi 3; Aristoteles
İlkçağ Felsefe Tarihi 3; Aristoteles
70.30
Yunan felsefesi ve buna dayanarak biçimlenen düşüncenin insanlık tarihine yaptığı enbüyük katkı "zihnin keşfedilmesi"dir. Bu "keşfin" sonucunda oluşan düşünceleri, onlarıtemsil eden filozofları, kuramlarını ve bunların arkalarında yatan yöntemleri bilmedenilkçağ felsefesinin doğru bir biçimde kavranamayacağı açık bir gerçektir. Prof. Dr. Ahmet Arslan İlkçağ Felsefe Tarihi'ni yazarken izlemeye çalıştığı yöntemin"filozofların kendi eserlerine, birincil kaynaklara dayanmak" olduğunu ve böylelikleokurun "filozofun metniyle doğrudan karşılaşma" imkânına sahip olacağını dile getiriyor. Ege Üniversitesi Öğretim üyesi Prof. Dr. Ahmet Arslan İlkçağ Felsefe Tarihi'nin bu üçüncücildinin tümünde Aristoteles'in öğreti ve düşüncelerini ele alıyor. Bilimin gerçek anlamdakurucusu, insanlığın "ilk öğretmen"i ve "filozof"u gibi sıfatlara sahip olan Aristoteles'inruh kuramından ahlâk felsefesine; siyasete ilişkin görüşlerinden retorik ve poetikekadar tüm düşüncelerinin ele alındığı bu eser, bağımsız bir monografi özelliği ile de öne çıkıyor. Aristoteles'in öğretisini ve yöntemini "kendisi bir bilim olmaksızın bilimeen yakın olan felsefe" olarak niteleyen Ahmet Arslan, filozofun düşüncesinin çeşitliyönlerini kapsamlı olarak incelerken, eserlerinden de kaynak alıntılara yer veriyor. "Bu kitabın yazarı Yunanlıların en bilgesi, mantık, fizik ve metafiziği ortaya koymuş vetamamlamış olan Nikomakhosoğlu Aristoteles'tir... Yaklaşık bin beş yüz yıldır onu takipetmiş olanların hiçbiri ne onun eserlerine herhangi bir şey ekleyebilmiş, ne de onda önemlibir hata bulabilmiştir. Bütün bunların tek bir insanın şahsında biraraya gelmesi olağandışı ve mucizevi bir şeydir. Bu kadar özel bir şahıs insandan çok ‘ilahi' bir varlık olarakadlandırılmaya layıktır ve bundan dolayı eskiler onu ‘ilahi' diye adlandırmaktaydılar." İbn Rüşt (Badawi, A, Histoire de la Philosophie en Islam II, s. 762'den naklen)ki
Yunan felsefesi ve buna dayanarak biçimlenen düşüncenin insanlık tarihine yaptığı enbüyük katkı "zihnin keşfedilmesi"dir. Bu "keşfin" sonucunda oluşan düşünceleri, onlarıtemsil eden filozofları, kuramlarını ve bunların arkalarında yatan yöntemleri bilmedenilkçağ felsefesinin doğru bir biçimde kavranamayacağı açık bir gerçektir. Prof. Dr. Ahmet Arslan İlkçağ Felsefe Tarihi'ni yazarken izlemeye çalıştığı yöntemin"filozofların kendi eserlerine, birincil kaynaklara dayanmak" olduğunu ve böylelikleokurun "filozofun metniyle doğrudan karşılaşma" imkânına sahip olacağını dile getiriyor. Ege Üniversitesi Öğretim üyesi Prof. Dr. Ahmet Arslan İlkçağ Felsefe Tarihi'nin bu üçüncücildinin tümünde Aristoteles'in öğreti ve düşüncelerini ele alıyor. Bilimin gerçek anlamdakurucusu, insanlığın "ilk öğretmen"i ve "filozof"u gibi sıfatlara sahip olan Aristoteles'inruh kuramından ahlâk felsefesine; siyasete ilişkin görüşlerinden retorik ve poetikekadar tüm düşüncelerinin ele alındığı bu eser, bağımsız bir monografi özelliği ile de öne çıkıyor. Aristoteles'in öğretisini ve yöntemini "kendisi bir bilim olmaksızın bilimeen yakın olan felsefe" olarak niteleyen Ahmet Arslan, filozofun düşüncesinin çeşitliyönlerini kapsamlı olarak incelerken, eserlerinden de kaynak alıntılara yer veriyor. "Bu kitabın yazarı Yunanlıların en bilgesi, mantık, fizik ve metafiziği ortaya koymuş vetamamlamış olan Nikomakhosoğlu Aristoteles'tir... Yaklaşık bin beş yüz yıldır onu takipetmiş olanların hiçbiri ne onun eserlerine herhangi bir şey ekleyebilmiş, ne de onda önemlibir hata bulabilmiştir. Bütün bunların tek bir insanın şahsında biraraya gelmesi olağandışı ve mucizevi bir şeydir. Bu kadar özel bir şahıs insandan çok ‘ilahi' bir varlık olarakadlandırılmaya layıktır ve bundan dolayı eskiler onu ‘ilahi' diye adlandırmaktaydılar." İbn Rüşt (Badawi, A, Histoire de la Philosophie en Islam II, s. 762'den naklen)ki
Axess Kartlar
Taksit Sayısı Taksit tutarı Genel Toplam
Tek Çekim 70,30    70,30   
2 36,56    73,11   
3 24,84    74,52   
6 12,65    75,92   
QNB Finansbank Kartları
Taksit Sayısı Taksit tutarı Genel Toplam
Tek Çekim 70,30    70,30   
2 36,56    73,11   
3 24,84    74,52   
6 12,65    75,92   
Bonus Kartlar
Taksit Sayısı Taksit tutarı Genel Toplam
Tek Çekim 70,30    70,30   
2 36,56    73,11   
3 24,84    74,52   
6 12,65    75,92   
Paraf Kartlar
Taksit Sayısı Taksit tutarı Genel Toplam
Tek Çekim 70,30    70,30   
2 36,56    73,11   
3 24,84    74,52   
6 12,65    75,92   
Maximum Kartlar
Taksit Sayısı Taksit tutarı Genel Toplam
Tek Çekim 70,30    70,30   
2 36,56    73,11   
3 24,84    74,52   
6 12,65    75,92   
World Kartlar
Taksit Sayısı Taksit tutarı Genel Toplam
Tek Çekim 70,30    70,30   
2 36,56    73,11   
3 24,84    74,52   
6 12,65    75,92   
Diğer Kartlar
Taksit Sayısı Taksit tutarı Genel Toplam
Tek Çekim 70,30    70,30   
2 -    -   
3 -    -   
6 -    -   
Yorum yaz
Bu kitabı henüz kimse eleştirmemiş.
Kapat