Risale-i Nur Işığında Küreselleşme ve Ahlak

Stok Kodu:
9789752690202
Boyut:
150-230-0
Sayfa Sayısı:
390
Basım Yeri:
İstanbul
Baskı:
1
Basım Tarihi:
2004-07-30
Kapak Türü:
Karton
Kağıt Türü:
2.Hamur
Dili:
Türkçe
%35 indirimli
12,96TL
8,42TL
9789752690202
1142488
Risale-i Nur Işığında Küreselleşme ve Ahlak
Risale-i Nur Işığında Küreselleşme ve Ahlak
8.42
Dr. Ahmet ALBAYRAK Risale-i Nur'un son derece etkili bir sesi ve üslubu vardır. Bir bakıma, Risale-i Nur, tek başına, bir İslam Kültürü külliyatıdır. Onun, Anadolu'da, okumamış insandan aydın insana kadar büyük bir kitleyi yeniden İslam kültürü ve inancıyla eğittiğini, adeta, Anadolu'da yeni bir kültür akımı doğurduğunu ve bir kültür savaşına giriştiğini görmemek mümkün değildir. Sajjad CHOWDHRY Bediüzzaman Said Nursi hayatını bütün insanlığın ilerlemesi ve refahına adadı. Onun çalışma alanı Kur'an idi; anlayışını sergileme aracı ise Risale-i Nur. Onun mesajı, temelde Müslümanlara hitap etmesine karşın, aslında bütün insanları kapsamaktadır. Nursi moderniteyi dine yönelik bir doğrudan saldırı olarak gördü ve insanlığın sorunlarını çözmenin iman yoluyla mümkün olduğunu anladığı için imanın ihyasına odaklandı. Prof. Dr. Nevzat TARHAN Nursi düzeltme faaliyetine kendisinden başlamıştır. Eserlerinde mektuplarına "Ey nefsim" diyerek başlamıştır. Kendisi söylemlerini ve Peygamber ahlakını kusursuz yaşamıştır. Herşeyden feragat, hediye almamak, dünya malına değer vermemek gibi özellikleri tavizsiz uygulaması, bu asrın Mevlanası gibi yaşamayı başarması onun aleyhindeki propagandaya rağmen güven duygusunu azaltmamış, artırmıştır. Prof. Dr. Yunus A. ÇENGEL Bediüzzaman, kainat ve insanlarda bir tekemmül ve terakki süreci olduğuna dikkati çeker. Bediüzzaman, insanı madde ve manasıyla beraber analiz etmiş ve insanlığın hakiki ve daimi saadetinin maddede değil, insanın ulviyetine layık bir fazilette olduğuna işaret etmiştir. Ve fazilette de sınır ve rekabet olmadığından, insanlara kavga etmeden sınırsız bir terakki ve ebedi bir saadetin yolunu göstermiştir. Dr. Ferid AL-ANSARİ Bediüzzaman Said Nursi, Kur'an'dan istinbat ettiği ahlak nazariyesini işlemiş ve onu ilginç bir mukayeseli metodla sunmuştur. Onun alemşümül varoluşsal ufuklarını ve terbiyevi önceliğini açıklamıştır. Bunu, çıkış noktası ve vuslat için muhtasar bir yol olarak Kur'an'a dayanmayan geçmişteki ve modern dönemdeki ahlak felsefesi nazariyelerinin nihayette vardığı neticeyle mukayese içinde yapılmıştır.
Dr. Ahmet ALBAYRAK Risale-i Nur'un son derece etkili bir sesi ve üslubu vardır. Bir bakıma, Risale-i Nur, tek başına, bir İslam Kültürü külliyatıdır. Onun, Anadolu'da, okumamış insandan aydın insana kadar büyük bir kitleyi yeniden İslam kültürü ve inancıyla eğittiğini, adeta, Anadolu'da yeni bir kültür akımı doğurduğunu ve bir kültür savaşına giriştiğini görmemek mümkün değildir. Sajjad CHOWDHRY Bediüzzaman Said Nursi hayatını bütün insanlığın ilerlemesi ve refahına adadı. Onun çalışma alanı Kur'an idi; anlayışını sergileme aracı ise Risale-i Nur. Onun mesajı, temelde Müslümanlara hitap etmesine karşın, aslında bütün insanları kapsamaktadır. Nursi moderniteyi dine yönelik bir doğrudan saldırı olarak gördü ve insanlığın sorunlarını çözmenin iman yoluyla mümkün olduğunu anladığı için imanın ihyasına odaklandı. Prof. Dr. Nevzat TARHAN Nursi düzeltme faaliyetine kendisinden başlamıştır. Eserlerinde mektuplarına "Ey nefsim" diyerek başlamıştır. Kendisi söylemlerini ve Peygamber ahlakını kusursuz yaşamıştır. Herşeyden feragat, hediye almamak, dünya malına değer vermemek gibi özellikleri tavizsiz uygulaması, bu asrın Mevlanası gibi yaşamayı başarması onun aleyhindeki propagandaya rağmen güven duygusunu azaltmamış, artırmıştır. Prof. Dr. Yunus A. ÇENGEL Bediüzzaman, kainat ve insanlarda bir tekemmül ve terakki süreci olduğuna dikkati çeker. Bediüzzaman, insanı madde ve manasıyla beraber analiz etmiş ve insanlığın hakiki ve daimi saadetinin maddede değil, insanın ulviyetine layık bir fazilette olduğuna işaret etmiştir. Ve fazilette de sınır ve rekabet olmadığından, insanlara kavga etmeden sınırsız bir terakki ve ebedi bir saadetin yolunu göstermiştir. Dr. Ferid AL-ANSARİ Bediüzzaman Said Nursi, Kur'an'dan istinbat ettiği ahlak nazariyesini işlemiş ve onu ilginç bir mukayeseli metodla sunmuştur. Onun alemşümül varoluşsal ufuklarını ve terbiyevi önceliğini açıklamıştır. Bunu, çıkış noktası ve vuslat için muhtasar bir yol olarak Kur'an'a dayanmayan geçmişteki ve modern dönemdeki ahlak felsefesi nazariyelerinin nihayette vardığı neticeyle mukayese içinde yapılmıştır.
Axess Kartlar
Taksit Sayısı Taksit tutarı Genel Toplam
Tek Çekim 8,42    8,42   
2 4,38    8,76   
3 2,98    8,93   
6 1,52    9,09   
QNB Finansbank Kartları
Taksit Sayısı Taksit tutarı Genel Toplam
Tek Çekim 8,42    8,42   
2 4,38    8,76   
3 2,98    8,93   
6 1,52    9,09   
Bonus Kartlar
Taksit Sayısı Taksit tutarı Genel Toplam
Tek Çekim 8,42    8,42   
2 4,38    8,76   
3 2,98    8,93   
6 1,52    9,09   
Paraf Kartlar
Taksit Sayısı Taksit tutarı Genel Toplam
Tek Çekim 8,42    8,42   
2 4,38    8,76   
3 2,98    8,93   
6 1,52    9,09   
Maximum Kartlar
Taksit Sayısı Taksit tutarı Genel Toplam
Tek Çekim 8,42    8,42   
2 4,38    8,76   
3 2,98    8,93   
6 1,52    9,09   
World Kartlar
Taksit Sayısı Taksit tutarı Genel Toplam
Tek Çekim 8,42    8,42   
2 4,38    8,76   
3 2,98    8,93   
6 1,52    9,09   
Diğer Kartlar
Taksit Sayısı Taksit tutarı Genel Toplam
Tek Çekim 8,42    8,42   
2 -    -   
3 -    -   
6 -    -   
Yorum yaz
Bu kitabı henüz kimse eleştirmemiş.
Kapat